Drikke havet

Diktene i Ta en slurk! er dikt av tørst. Aldri er man så tørst, som når man må drikke hele havet.

 

Drikke havet

Av og til er jeg så tørst
at bajkal-sjøen blir for liten
at vannet i springen ikke er tingen
at isen som smelter og alle vårens flommer
ikke monner
Jeg er så tørst
på livet
og henne
at ferskvann kan du bare glemme!
Det blir aldri nok!
Og altfor godt!

Det skal være salt
Og jeg trenger alt
Og jeg har tenkt til å ta det
Sammen med henne
sammen med henne
sammen med henne

finnes ingen grenser
for hva jeg kan klare
vent du bare,
vent du bare
sammen med henne
skal jeg drikke havet.
sammen med henne
skal jeg drikke
havet.

Nr. 6

ES2013

Legg igjen en kommentar

