Frisk, blomst frisk

En litt spesiell tittel på et litt spesielt dikt, i dag, fra en litt spesiell samling, Ta en slurk.

Frisk, blomst frisk

<preludium>
Det gjør ikke noe
at tittelen
ikke ble riktig
jeg er ikke riktig jeg heller
jeg er en blomst
som skjelver
Se
*
Se
Jeg åpner min krone
Vil ha biene inn
Vil gjerne dele av friskheten min
Vil veldig gjerne dufte godt
Vil at særlig Du skal se meg
Og si:
Oi, oi, oi, så flott!
Deg vil jeg plukke, deg vil jeg ha!
Og så kan biene bare dra herfra!
Det er ikke dem dette handler om
Jeg er ingen blomst, for å si det sånn
Jeg er en mann – så kom!

ES2013

 

Legg igjen en kommentar

