Drikke deg

Diktene i min uhøytidelige samling, Ta en slurk, er skrevet i to omganger. Eller flere. Først skrev jeg en god del i 2013, tror jeg det var. Det var i hvert fall det året dokumentet med diktene ble opprettet. Så skrev jeg resten julen 2016/17. Diktet Drikke deg, som jeg poster i dag, er altså – sannsynligvis skrevet for noen år siden. Som om det spiller noen roller. Poenget er at det dirrer av tørst.

 

Drikke deg

Straks jeg så deg

kjente jeg på meg

at nå

er det ting jeg har vondt for å si

som jeg ikke vil få sagt

som jeg håper vil bli

la det få være klart

la meg få prøve en gang til

for det jeg egentlig bare vil

ha sagt

er at

du gjør at det dirrer av tørst i meg

og jeg skjelver av lyst

etter å

drikke deg.

Nr. 2

ES2013

Legg igjen en kommentar

