Ta en slurk

Fredager i år vil jeg poste dikt fra en spesiell samling. Den heter Ta en slurk, og inneholder dikt som har med vann å gjøre. Sannelig husker jeg ikke godt hvordan samlingen ble til. De første diktene ble til for noen år siden, de andre ble til i år. Jeg husker det sånn at både de første og de siste ble skrevet i en raptus, alle sammen på kort tid. Jeg skal ikke si mer om det, heller poste det første diktet, titteldiktet, Ta en slurk!

Ta en slurk

Som et fylt vannglass

Frisk og klar

Står jeg her

Sitter jeg

Er du der?

Drikker meg

Å, jeg vil så gjerne

fylle

verden

din og la min

verden

bli

fylt av deg.

 

Drikk meg

Prøv meg

Ta en slurk

 

Nr. 1

ES2013

Legg igjen en kommentar

