Mørk morgen (oktober, oktober)

Det er morgen. Allerede er det blitt 27. oktober. I overimorgen stilles klokken en time tilbake, for å komme til det vi kaller vintertid, men som er den egentlige, astronomiske tiden, der solen står i sør midt på dagen klokken 1200. For folk flest betyr det at morgenene blir litt lysere, kveldene litt mørkere. Sånn som det er nå, 27 oktober, er sånn det vil være på ny en gang i november, også da vil himmelen lukke seg mørk over jorden i nord, der vi bor. Nå ser jeg ingenting uten gatelysene utenfor vinduet. Selv trærne og buskene rett utenfor huset er usynlige, jeg ser ikke at vi har en terrasse, det er mørktt, mørkt, mørkt.

 

Mørk morgen (Oktober, oktober)

God morgen

 

 

La det synke inn

 

Det er mørkt

rundt verden min

 

Året, tiden og jeg i livet

går

Mørke morgener, mørke morgener

 

Jeg tenker på hva jeg har, hva jeg gir

hva jeg får.

 

Det er gode tider, godt liv, godt år

som går.

 

Morgenene kan være så mørke de vil, så mørke de vil

Jeg ser på meg selv, mitt sinn og mitt liv

Jeg får det til, jeg får det til.

 

 

 

 

 

God morgen.

ES2016

 

Legg igjen en kommentar

