Livet renner ut

Etter det enkle og lette dikt nummer 7 i samlingen Lyrikk14 kommer et tungt og vondt dikt som nummer 8. Det er om den intense følelsen at jeg nå er på høyden, at livet ikke blir bedre, at alt som betyr så enormt mye for meg nå ikke vil vare evig. Særlig sterkt er det for min den gang nyfødte datter, det er nesten uutholdelig at denne lille kroppen og dette fantastiske vesen skal kjenne smerte og vondt i løpet av livet, at hun skal eldes og gå gjennom et menneskeliv hun også, og at hun vil leve betydelige deler av det uten meg.

Livet renner ut

I hvert hjerteslag

jeg kjenner

fra din lille

kropp

er det en sterk

glede

og sorg.

Det er livet

som brenner

og renner

..

..

Nr. 8

ES2014

Legg igjen en kommentar

