Noen ganger…

Dette diktet vet jeg er skrevet på Prego restaurant i Petsjersk i Kiev, der jeg nettop hadde drukket vin og spist et godt måltid mat, og skrev et dikt som var lenger enn slik jeg her har kuttet det til. Det er ganske nøyaktig et år siden, det var i påskeferien, i april, jeg husker det godt, lykkefølelsen jeg hadde, livet, vinen.

 

Etter å ha drukket vin

Noen ganger
Har jeg det slik
At jeg har drukket vin
Og det blir verken nødvendig
Med rytme
Eller rim.

Selv skyggene er vakre
Nr. 128

ES2015

Legg igjen en kommentar

