Ei knekt grein

Omtalen av diktet kommer senere. Det er ikke ofte jeg skriver dikt på nynorsk. Dette er på nynorsk, og skrevet i år.

Dette var den første omtalen av det første diktet skrevet på nynorsk og postet her på bloggen. Jeg er ikke interessert i å gå inn i debatten om bokmål og nynorsk, den kan de ta de som er mer engasjert i den. Bokmål er mitt skriftspråk, og uten å tenke over det skriver jeg til og med bokmål her, som jeg skal presentere et dikt på nynorsk. Nok om det, nynorsken har en annen klang enn bokmål, og har en stor fordel i at det er færre stavelser i noen viktige bøyninger i viktige ordklasser (som presens av sterke verb og flertall av ulike typer substantiv), noe som forklarer at så mye oversatt poesi er oversatt til nynorsk. Det forklarer også at en uforholdsmessig stor del av norsk poesi er på nynorsk sammenlignet med hvor stor del av øvrige tekster som er det.

*

Eg trur eg skifter til nynorsk nå som eg skal presentere diktet. Dikt på nynorsk kan godt bli presentert på nynorsk. I alle fall når eg har skrive dei sjølv, og har lagt dei i den kategorien. Eg fekk dette diktet i hovudet da eg var ute med dattera mi, på ein av vore mange turar. Eg såg ei bjørk med ei knekt grein, ei diger grein som var knekt, og eg tenkte på dette her med alt som skjer og har skjedd utan at det har noko med meg å gjere, utan at eg får det med meg, eg ser bare spora, mesteparten av verda er slik. Ein veit det ikkje, ser det ikkje, det skjer allikevel, har skjedd.
Knekt grein

Eg ser ei bjørk

Så rank og rein

Bortsett frå ei knekt grein.
Ho heng med bod

Om andre tider

Eit anna ver
Ei anna bok

med andre sider
Eg les ei historie eg ikkje kjenner

Om alt eg ikkje veit, som hender.

ES2016

Legg igjen en kommentar

