Gamle dikt: Her er jeg i byen jeg bor

Oktober 1997 var en god diktermåned, som jeg skrev i posten i forveien, og siden torsdager er dagen for overraskelser her på bloggen, slår jeg til med enda et dikt fra den måneden, en av de aller beste i unge Esalens liv. Nå i begynnelsen av 40-årene sitter jeg med fasiten hvordan det gikk, alle nære venner og damer å være forelsket i, de bor nå i andre byer enn jeg, fremdeles skulle det gå et tosifret antall år før jeg traff den jeg nå er gift med, og var en helt annen, enn han som skrev dette diktet, inspirert av en velkjent sang av Simon & Garfunkel.

*

Her er jeg i byen jeg bor

Andre er annetsteds, vet ikke hvor

Her hos meg er lite som lever

Utenom meg, som strever og strever

Til den det måtte angå, og som muligens vil

Det er så i orden, her er plass til en til.

*

ES1997

Legg igjen en kommentar

