N E D

Et langt dikt, fra samlingen Lyrikk13 i dag, dikt nummer 10.

N E D

 

Jeg

har sittet på

gulvet

og snakket

med henne

lenger

og lenger

ned

Hvis hun sier vondt

får jeg vondt et sted

Hun kan si ord jeg ikke ønsker å være ved.

 

Jeg

sier du kan si hva du vil til meg

jeg vil ha deg

jeg vil ha deg

akkurat de ordene sier jeg

 

Men

hun

snakker

meg

ned

i gulvet

et sted

 

Ord som jeg ikke har lyst til å ta med

Ting jeg ikke vil

skal skje

 

Jeg elsker henne sånn

fra topp

til

bånn

 

Hun kan stå på meg med hele sin tyngde

stå der og gynge

Jeg ligger der glad

For hele henne

er alt jeg vil ha.

Nr. 10

ES2013

Legg igjen en kommentar

