Mitt barn

For litt over et år siden fikk vi vårt første barn, Irina. Og med det var alt forandret. Det farger tilværelsen på en måte jeg aldri kunne forestille meg på forhånd, det fyller dagene og livene våre, alt vi er og gjør. Jeg har skrevet mange dikt og mange ord om dette, deriblant en diktsamling som begynte straks barnet var født, og har dette diktet som nummer 10. Det heter mitt barn, og handler om dette.

 

Mitt barn

Mitt barn
Er det vakreste
Det mest fantastiske
Som noen gang er skapt
Jeg vet at mange sier det samme
Og mange lyver
Mitt barn, mitt barn
Det gjør at hjertet banker utenfor kroppen
Det er så vakkert
At jeg får et hjerte til
På høyre side
For å elske henne i det også
For å få plass
Det er ikke rom i meg
For mine følelser for henne
Jeg elsker henne større enn universet
Alle drømmer
Fantasi.

Nr. 10

ES2015

Legg igjen en kommentar

