Si: Jeg er ok

Diktsamlingen Lyrikk13 har noen skikkelig fine dikt, synes jeg, skikkelig slik som dikt skal være. Dette er et dikt jeg gjerne skulle lest opp et sted. Da ville det komme til sin rett.

Si: Jeg er ok

Vær så snill

Jeg trenger det nå

Så vær snill å si

si: jeg er ok

 

Jeg har en ting jeg lurer på

Kan du være så snill å si det nå

Ganske enkelt

si: jeg er ok

 

Utenfor vokser gresset grønt

Sommeren spruter og alt er skjønt

Det er sol på himmelen og plommer på treet

Utenfor er det deilig å leve

 

Men det er ikke det jeg snakker om nå

Jeg føler meg ikke som del av det så

vær så snill

si: jeg er ok

 

Det skulle være enkelt nok

Det skulle gjøre meg veldig godt

Jeg trenger virkelig å høre det nå

jeg er ok, jeg er ok

Vær så snill

Si det nå

Ok?

Nr. 9

ES2013

Legg igjen en kommentar

