Gråten sprenger bak ansiktet mitt

Dette diktet er skikkelig. Dette er som dikt skal være.

Gråten sprenger bak ansiktet mitt

Jeg gikk i butikken i dag

Det var slik en sommerdag

Naturen, livet og jeg, var liksom

vakre i lag

Jeg gikk i butikken, kjøpte litt brød

flørtet med jenta bak disken

uten at det trenger rime så mye

Jeg er ikke i rytme og harmoni med alt

slik det kunne se ut som i begynnelsen

av diktet, der jeg skrev det galt

For jeg har noe som kanskje vil overraske dere litt

Gråten sprenger bak ansiktet mitt

Og straks jeg fra butikken kommer hjem

Vil gråten sprenge seg frem

Og jeg vil sette på høy musikk

Og vrenge fortvilelsen ut av livet mitt!

Spør ikke om jeg har det bra

Jeg vil brøle løgnen – ja!

Jeg vil ikke ha hjelp, ingen skal vite

Medfølelsen deres hjelper så lite

Ingen skal tro det handler om meg

Spør du svarer jeg enkelt – nei

Jeg er glad som en sommerdag

i harmoni med alt

Tror du jeg vil gråte, tror du ganske galt

Jeg har ingen gråt som vil trenge seg frem

Jeg har et lykkelig liv, i et lykkelig hjem.

Nr. 8

ES2013

Legg igjen en kommentar

