Jeg ville bare si…

Dette er dikt nr. 8 til vårt førstefødte barn, Irina. Det handler om hvor intenst det føles når barnet sover. I begynnelsen kunne vi nesten ikke la være å vekke henne, dultet borti henne, tok på henne, hun var jo så uimotståelig. Mange ganger kunne jeg stå over sengen hennes. Bare se.

 

Jeg ville bare si (Når du sover)

Irina

jeg henvender meg til deg

selv om du (foreløpig) ikke forstår noe

av det jeg sier og tenker om deg

at du er hele verden og resten for meg.

 

Irina

Jeg ville bare si

Irina

Nr. 8

ES2015

Legg igjen en kommentar

