Gamle dikt: Jeg skjøt visst opp en rakett

I juli skriver jeg sjelden mange dikt, og i hvert fall ikke på 90-tallet, da jeg var student. Da var juli ferie, og jeg gjorde ingenting. I stedet henter jeg et ekstra dikt fra mai, en måned der jeg ofte skrev mye, den gang jeg var student og skoleelev, og et skole- eller studieår gikk mot slutten, og det var mye i hodet, og i livet, og i verden.

Jeg skjøt visst opp en rakett.

Skulle du sett.

Vel, vel, ikke noe å gjøre med

skjøt jeg den opp, så gjorde jeg det

Alt jeg har å gjøre nå

er å lene meg på ryggen, og se den gå.

ES1997

Legg igjen en kommentar

