Hvor sterkt skal jeg gråte

Dikt nummer 5 i samlingen Lyrikk13 heter «Hvor sterkt skal jeg gråte», og handler om det, hvor sterkt jeg skal gråte.

 

Hvor sterkt skal jeg gråte

Se på tittelen

Se på meg

Jeg står her og gråter

Levende foran deg

 

Du sier ting slike ting som jeg ikke vil høre

At du har fått nok av meg

Og vil gå bort fra meg

Det må du ikke gjøre

Jeg er sterk som en fugl

I ferd med å dø

Vær snill å behandle mg

Varsomt som snø

 

Du må ikke gå

Hvor sterkt må jeg gråte

For at du skal forstå.

Nr. 5

ES2013

Legg igjen en kommentar

