Jeg er ikke så glad i livet jeg lever

Dette er et søtt og fint dikt fra august 2013, helt i tråd med sånn det skulle være på 90-tallet, bare med et lite triks på slutten der for friskhetens skyld. For meg virker det, dette er et flott dikt, et godt dikt, i stil og tone som på 90-tallet, men altså skrevet nå for ikke så lenge siden.

*

Jeg er ikke så glad i livet jeg lever

Jeg smiler og koser meg, strever og strever

Det kunne vært bra, men en forskjell er denne

I gode tider hadde jeg henne

Da smilte jeg ekte, da var jeg glad, jeg

Nå har hun sagt hun vil ikke ha meg

*

 

ES2013

Legg igjen en kommentar

