Savn

Jeg er nå omtrent ett år på etterskudd når det gjelder Diktsamlingdiktene, de diktene jeg prøver på, men ikke helt får til. Det er nå mandag morgen, 18. januar, 2016, og jeg poster tilbake et dikt jeg skrev i april 2015, til februar 2014. Det er et svært enkelt dikt, latterlig enkelt, det bryter alle regler, innvendingene mot det ramler i mot en, det ser jo nesten helt tilfeldig ut, som det også er. Men det gir uttrykk for en sann og ekte følelse, skriver jeg, da jeg i april 2014 satt igjen i Norge, og min kone og mitt barn ikke kom seg ut av Kiev, fordi det ble noen problemer med passet. Det var… som det står i diktet.

Savn

Jeg har aldri i mitt ganske liv

savnet så intenst

nå sitter jeg hjemme.

 

Nr. 114 (kom ikke med i Lyrikk15)

ES2015

Legg igjen en kommentar

