I lyset

Da jeg var purung skoleelev og student pleide jeg å skrive dikt mens jeg hørte på sanger, og det i en slik grad at det gjaldt å bli ferdig før sangen var det, for etterpå satt jeg i en helt annen stemning. Siden har jeg ikke skrevet så altfor mange dikt på denne måten, men jeg har skrevet noen, som dette.

 

 

I lyset

Å, jeg har tanker jeg ikke

skjønner så godt

jeg sitter og gråter over lykken

jeg har fått

 

Det griper meg i hjertet

og fanger meg i mørket

og setter meg i fellen

der spottlyset blir satt inn

og lyser opp meg

så alle kan se

hvem jeg er

hva jeg gjør

 

 

Nr. 111

ES2013

Legg igjen en kommentar

