Legge en plan

Bloggen strever litt for tiden. Det er 17. mars, 2015, når jeg skriver dette, og jeg er håpløst på etterskudd, selv med dikt som jeg har skrevet for lenge siden. Og jeg ser at mange av diktene jeg har skrevet for lenge siden, slett ikke er så bra som de burde, som aldri burde være med i noen samling, som aldri skulle vært postet.

Jeg kan ikke ta hensyn til det. Etter at jeg ble gift, og særlig etter at jeg fikk barn, har jeg andre ting å gjøre enn å skrive dikt. Så da får de diktene jeg likevel skriver, bli som de blir.

 

Legge en plan

Slik at jeg fikk fred

til å skrive ned

Tankene.

 

I livet mitt vil jeg så godt jeg kan

legge en plan

og få tingene bort

få det alt sammen gjort

slik at jeg fikk fred

til å skrive ned

det som jeg hver dag sysler med

og som aldri, aldri vil gi meg fred

Tankene.

Nr. 11

Legg igjen en kommentar

