Fugler i stormen

Dette diktet her, vel, vel, vel, jeg fikk vel aldri egentlig skrevet det ferdig i 2011, der det skulle høre til. Og det er vel kanskje spørsmål om diktet i det hele tatt lar seg skrive ferdig, om det er noe dikt, om det er noe. Selv nå som jeg poster og redigerer enda en gang, skiver jeg, og vet ikke.

Fugler i stormen

Å, fuglene, fuglene, de er så stille

Jeg hører med all min vilje!

Men utenfor hører jeg bare kulde

 

Det synger ingen fugler

Det synger ingen fugler

Hør

Jeg ønsker meg fred i mitt sinn

 

Åh, hvor fugler kan være vakre

Jeg husker, ja, jeg husker

De synger stille vinteren inn

De synger så stille i vinteren min

Og kulden blåser inn i mitt sinn

 

Å, jeg vil danse igjen

til sangen om sangen om hvor

er alle fuglene hen?

 

Hør

Hvor

Jeg blåser i stormen.

Lyrikk11 – Nr. 10

ES2011

 

Legg igjen en kommentar

