Vidunder!

For en uke siden ble jeg far til en nydelig, liten jente. Det er det største som finnes. Og enda så mange ganger jeg på forhånd hadde lest den setningen der, var jeg helt uforberedt på hvor stort det var. Hele uken har jeg ikke gjort annet enn å være med henne, og min deilige kone, som fødte det herlige barnet. De sover nå, begge sover, som Obstfelder formulerte det, den store deilige, i sengen, og den lille deilige, også i sengen. Far er jeg, og selv nå, en uke etter fødselen, er jeg for oppspilt til å sove.

Vidunder!

Du!

Du!

Du!

Se her!

Du våkner –

like i øynene på far

for han ligger med deg

han må bare se deg

han er ikke i stand

til å ta øynene fra deg

han sover aldri

tenker bare

at du

du!

du!

at du

du

du

skjønne du

våkner du?

er du der?

vidunderlige deg!

hei!

Er du klar til å våkne og leve med meg?

Er du klar over at alt og alle i hele verden

er skapt

bare for deg?

ES2014

Legg igjen en kommentar

