Min kone og mitt liv

I september 2014 fødte vi vårt første barn. Dette er hun jeg gjorde det med. Diktet er skrevet 3. desember 2011, det blir lagt ut og tilbakepostet 18. november, 2014. Det er dikt nummer ni i den uhøytidelige samlingen Lyrikk11. Velbekomme – og takk til henne som gir meg de gleder og den lykke som er viktigst for meg!

Min kone og mitt liv

Jeg kunne valgt meg et bedre liv

og et bedre sted å være

Verden kunne vært bedre tror jeg

Bedre i tankene er det.

 

Men der ute i vinden og regnet og kulden

er hun som er blitt min kone.

Og ingenting er bedre, tror jeg

Tankene gjør ikke noe.

 

For hun er bedre enn å tenke seg henne.

Og bedre er alt når hun er hjemme.

Det er av de ting jeg aldri må glemme

Jeg har gjort et valg – og valget er henne.

Nr. 9, Lyrikk11

ES2011

Legg igjen en kommentar

