Sol ute, hun inne

Dette er et dikt til min kone! Tilfeldighetene vil det til at jeg tilbakeposter dette diktet til den dagen vår datter ble født. Til henne passer det også.  Diktet er fra 2012, og fra samlingen det året.

Sol ute, hun inne

Jeg har aldri sett vakrere skyer

enn de jeg ser her i dag

Solen lyser fra kanten av verden

og alle ting smiler i dag i lag.

 

Min kone, min kone

hun ligger på sofaen

og er like trygg som mitt liv

 

Og solen, og livet

det vil bare skinne

Jeg kan skjære tykke stykker av lykke

med kniv!

Nr. 9 (27. oktober)

ES2012

Glede

Legg igjen en kommentar

