Om å elske

Dette er et dikt som halter lite grann. Men når det halter på den måten, synes jeg, det er helt greit.

 

Om å elske

Jeg elsker så høyt at jeg vil gi bort mitt hus

Meg selv, og femten tusen

Jeg vil bare se deg hele tiden

Jeg vil smelte inn i deg

Jeg vil ikke skrive korrekt

Jeg vil ha deg her.

Jeg vil gjerne skrive mer

og jeg vil ikke skrive mer

For jeg kan skrive hva jeg vil

og jeg vil aldri få det til

Jeg elsker deg mer enn ord kan skrive

Jeg vil ikke ha deg i ord

men i levende live

Jeg skriver så sterkt som bare jeg kan

Men å elske i ord, vet jeg, går ikke an.

 

Nr. 109

ES2014 (tror jeg)

Legg igjen en kommentar

