Gamle dikt: Der ute et sted, jeg vet ikke hvor…

Jeg har havnet litt på etterskudd her på bloggen, mye på grunn av mitt barns fødsel den 11. september. Denne posten er laget 5. november, og altså tilbakepostet til tredje november. Den dagen gikk min kone høygravid. Mange, mange år før den tid, i 1996, var jeg 22 år og ante ikke hvilken kone jeg en gang skulle treffe. Men jeg skrev dette diktet, som jo nå har fått en artig betydning.

Der ute et sted, jeg vet ikke hvor

Finnes et sted der et menneske bor

Henne skal jeg holde på

Lurer på hva hun gjør nå

Jeg vet ikke, men hun er nok der ute

Et nydelig hode på den lykkelige pute

Hvis noen vet det, hvor hun er

Si til henne, jeg er her.

ES1996

Ennå tretten år skulle det gå før jeg traff henne…

Legg igjen en kommentar

