Basseng

Jeg vet ikke om dette diktet helt lyktes meg. Men nå har jeg skrevet det, og plassert det i samlingen Lyrikk11. Da må jeg også poste det. Sånn er det.

Basseng

Kjøpt meg et basseng

grav det ut

Jeg trenger å svømme

i annet enn livet

om det går an

å si noe sånt.

 

Jeg trenger å si

hva jeg har lyst til å si

og vil ikke bare si

hva det går an å si

jeg vil si svømme

og gjøre det også

i bassenget

jeg får om det går

som det skal gå

og jeg får min vilje

i det jeg vil tro på.

Nr. 8

ES2011

Legg igjen en kommentar

