Og så ser jeg ferien snart er forbi…

Nye, gamle dikt er en kategori jeg har opprettet for å få plass til diktene jeg har skrevet i nyere tid, men etter mønster og stil som jeg skrev dem på 90-tallet. De er ordentlige bruksdikt, skikkelig selvsentrerte, og et direkte uttrykk for situasjonen og stemningen jeg er i akkurat i det diktet blir skrevet. Dette er fra august 2013.

*

Og så ser jeg ferien snart er forbi

Jeg ser hva som har vært, og hva som skal bli

Jeg har vært glad, jeg har badet i glede

Med henne og jeg, var lykken til stede

Nå sitter jeg her, det er jobb i morgen

Uten henne, sammen med sorgen.

*

 

ES2013

Legg igjen en kommentar

