Vemod

Dette diktet skrev jeg 21. juni, 2011. Jeg var i Bergen. Min kone var på Ganddal, hun hadde allerede flyttet, for å begynne i sin nye jobb. Jeg måtte fullføre min gamle, først. Og så var jeg med meg selv, litt, igjen, og kjente på vemodet, som jeg har kjent så godt i så mange år, og vet så mye om.

Vemod

I hverdagens mas og slit og kav

Hvor er mitt liv blitt av.

Hvor kan jeg se det,

Hva gjorde jeg med det

Hva tenkte jeg på?

Og hvor er det nå?

På kalenderen er jeg 37 år

All tiden jeg får

Hva skal jeg med den?

Sorgen, gleden

Kommer og går

Og kommer og kommer

og kommer

og går

År etter år.

Nr 6

ES2011

Legg igjen en kommentar

