Mitt liv er tungt

Dette diktet er nummer 106 i Diktsamlingen, dikt nummer 106 i rotekurven, dikt 106 som ikke får plass noe annet sted. Typisk disse diktene er at de ikke lykkes helt (i likhet med de andre diktene jeg skriver), de blir litt rotete og sprikende, og i stedet for å jobbe med å få dem ordentlige, sier jeg de er ferdige, og legger de i Diktsamlingen. Mitt liv er tungt er rester av forsøket på å skrive Si: jeg er ok, et vakkert dikt fra samlingen Lyrikk13, det vil bli trykket i august, alle kan glede seg, det er et nydelig dikt som fortjener mye mer oppmerksomhet enn det kommer til å få. Mitt liv er tungt er et slags skyggebilde av det diktet, den mørke siden av det, der man ikke ber noen si «jeg er ok», men stumt sier ut i intet

 

Mitt liv er tungt

Med ett

fikk jeg for meg

at mitt liv

er dumt

Jeg ser andre folk lykkes

De er blide og glade

Og har det så godt som noen kan ha det

Tar bilder og viser det

Som egenreklame

Mens mitt liv

er dumt

og tungt

 

Jeg har ingen bilder å legge på nettet

Om det gjelder å lykkes, er jeg ikke den rette

Om det gjelder meg, så har du sikkert sett det

Det står uten ord så stumt

Mitt liv

er tungt.

 

Diktsamling, nr. 106

ES2013

Legg igjen en kommentar

