Å, som livet mitt humper og går

Jeg setter dette inn i kategoien «Gamle dikt», selv om det er skrevet i 2013 [merk: det blir endret og lagt i den nye kategorien: Nye gamle dikt]. Det er skrevet på samme måte som de gamle diktene fra 90-tallet, direkte ut i fra en livssituasjon, og med blå tekst og rød stjerne over og under, slik jeg gjorde det den gang. Jeg postet også i april et slikt dikt, to slike, nå gjør jeg det igjen.

*

Å, som livet mitt humper og går

Og dunker og skumper og skrubber og slår

Det er nok en vei, men den er ikke jevn

Det hender det ser ut som den er en slags hevn

Men fremover går det mot et mål som er kjent

Og når jeg kommer dit er livet mitt det som har hendt.

Jeg skal nok gjøre det godt, bare vent.

*

 

 

ES2013

Legg igjen en kommentar

