Ønske det bort

2011 var et spesielt år for oss, for den lille familien av meg og min kone. Vi flyttet, fra vår lille leilighet i Bergen, 37 kvadratmeter bodde vi sammen i, til barndomshjemmet mitt på Ganddal. Vi kjøpte vår mor ut, og brukte alle pengene våre på det. Det var en stor glede å flytte hjem. Det var et stort styr mens det stod på. Selge leilighet. Flytte. Søke jobb. Skrape sammen penger. Bekymre seg, glede seg. Det var et spesielt år, et år der vi investerte i fremtiden. Nå vet vi det har gått bra, mai 2014, vi har økonomien under kontroll, orden på huset, og barn på vei. Alt er godt. Den gang kunne vi ikke vite hvordan det ville gå. Da hendte det jeg ønsket det bare alt sammen – bort.

Ønske det bort

Det er så mye på gang

på gang, på gang

i mitt liv

Så kommer det gang på gang

på gang i mitt hode

forskjellige ting

som jeg skal gjøre

og helst skal ha gjort

Mens jeg for å si det rett ut

mest av alt skulle ønsket det alt sammen

bort.

Nr 5

ES2011

Legg igjen en kommentar