Redd det liv som lever i meg

Dikt nummer 5 i diktsamlingen Lyrikk12 har blitt endret ganske ofte. Det er ikke sikkert versjonen som blir postet her, er den endelige.

Redd mitt liv

Så kryper jeg opp i sengen og spør

som jeg av og til gjør

Hvem er jeg?

Det er et liv som lever i meg

Og jeg

Jeg er redd.

redd

Redd det liv som lever i meg

Det er alt sammen så mye større enn jeg

når jeg

med min halvgamle kropp

kryper opp

i sengen min

og spør

og spør

som jeg hele livet gjør:

Hvem er jeg

Hvem er jeg

Redd meg

Lyrikk12, Nr. 5

ES2012

Legg igjen en kommentar

