Skrive ut mitt blod

Diktsamlingen «Lyrikk11» har varierende kvalitet. Noen av diktene gleder jeg meg til å poste, noen av diktene prøver og mislykkes. Noen ser ut til ikke å prøve en gang. Det var et år veldig mye skjedde i livet mitt, og min kone, med sykdom og dødsfall i hennes familie, og kampen om at hun og jeg skulle klare å kjøpe barndomshjemmet mitt på Ganddal, og flytte hjem dit. Det var et år med store økonomiske bekymringer, store personlige påkjenninger, og der mye stod på spill. Det går igjen i mange av diktene, som i dette, skrevet i mars, det året.

Skrive ut mitt blod

 

Jeg har så mange tanker

Jeg har et hjerte som banker

Jeg har så lyst å tro

Til å skrive ut mitt blod

 

Hvem er jeg

Hva gjør jeg

Hvem ser meg

Hva er jeg

 

Jeg vil skrive ut mitt blod

Jeg har så lyst å tro

Og mitt hjerte banker og banker

Skriver ut mine tanker

 

Skriver med mitt blod

Skriver: Vær så snill å tro.

Nr. 2

ES2011

Legg igjen en kommentar

