Hodet mitt

Vi er nå kommet til dikt nummer 101 i Diktsamling, samlingen med dikt som er til overs. Det er kanskje ikke det mest oppløftende dikt å starte et nytt år med, men det er diktet som er neste i rekken. Jeg skrev det i 2012, det hadde sin plass i Lyrikk2012, før det ble tatt bort. Nå virker diktet fremmed for meg, men den gang jeg skrev det, var det en følelse det uttrykte. Og det var en følelse jeg hadde.

Hodet mitt

Det er en hammer

som slår og slår

og hodet mitt

er under den.

 

Det er en hammer til

som slår

og slår og slår

og hodet mitt

er under.

 

Mange hamre

slår og slår

Noen av dem er store

Og hodet mitt er under dem

Alle.

Nr. 101

ES2012

Legg igjen en kommentar

