Januardikt

Godt nytt år!

Året er allerede halvannen uke gammelt, men jeg er ikke før nå kommet meg inn i huset mitt, og ikke før i dag får jeg min kone hjem til Norge. Det er personlige ting, som ikke hører hjemme på denne bloggen her. Dette er en poesiblogg, der jeg full av stemning skal skrive et av årets første dikt, et ordentlig januardikt, et dikt for 2014, et godt nytt dikt!

Godt nytt dikt!

Fra jordens indre rumler det

og tumler det

og brumler det

noe der vil ha meg med

og sammen skyter vi av sted

som en rakett!

2014

Rett og slett!

 

Jeg tror jeg skal klare det bedre.

 

Så ser vi på kalenderen hva vi har

Januar!

Å, det er mørkt og kaldt og lovende

Det er muligheter sovende

Det er ingenting her nå

Men la nå året gå, la nå året gå

Så snakkes vi heller

Etterpå!

 

Jeg har en følelse av at dette er rette sorten

Totusen og fjorten, totusen og fjorten

 

Jeg tror jeg skal klare det bedre

Jeg tror det skjer allerede!

Så herlig å være med

Når 2014 skyter opp, opp, opp

og avsted!

ES2014

Legg igjen en kommentar

