Om det bare fantes for meg

Dette diktet skrev jeg 3. desember, 2010. Det avslutter samlingen for det året. Til neste år er det samlingen fra 2011 som skal postes, og den vil postes tirsdager.

 

Om det bare fantes for meg

Det er skrevet så ofte at det er sikkert sant
De lykkelige tingene hender i blant
Og om man har viljen vil man alltid se
At livet og lykken finnes et sted.

Jeg har lest det i bøker og skrevet selv
Og så sitter jeg her da, allikevel.

Utenfor vinduet, desembernatt.
Innenfor jeg, så ulykkelig at

Jeg igjen og igjen må skrive i vei
og be om en lykke
som fantes for meg.

Og som jeg kunne ta
Og som alle sa
Denne, Eivind –
skal du ha.

Å, hvor siste linje ville vært grei
om alt dette fantes bare for meg.

Lyrikk10, nr 12

ES2010

Legg igjen en kommentar

