Ubehag

Jeg er en lykkelig gift mann. Men hva om jeg ikke er det lenger. Hva om det skjer noe med min kone, med oss. Det er det dette diktet handler om. Av og til når jeg leser det, grøsser jeg.

Ubehag

Jeg har for sikkerhets skyld kjøpt meg en kniv.

 

Plutselig var tanken der.

En dag er hun kanskje ikke her.

En dag vil hun kanskje forlate meg

En annen dag vil hun dø

Kanskje vil hun finne på å hate meg?

Hva skal jeg gjøre da? dø

 

 

Jeg må benytte denne rytmen nå

Det er en smertefull ting jeg tenker på

 

Jeg ser mørket komme fra gulvet.

Det siver ut fra veggene.

Det legger seg tett rundt meg.

Nr. 99

ES2011

Legg igjen en kommentar

