For sent

Her er dikt nummer 7 i samlingen jeg skrev i 2010, Lyrikk10 heter den, passende. Dette diktet er For sent.

For sent

Jeg ser på det liv som er meg
som jeg lever.

Jeg prøver en rekke ting.
Jeg leser dag og natt.
Jeg prøver å lære meg mye.
Jeg prøver så godt som jeg kan.

Man kan ikke stille så store krav
til dikt
som er skrevet av meg.

Jeg er allerede ganske gammel
jeg.

Det finnes et språk som de flinke behersker
der det alt blir lett formulert
og alt blir vakkert og sant.

Jeg har hele mitt liv forsøkt å lære meg dette språket
Det er for sent
Å snakke det rent.

Nr. 7

ES2010

Legg igjen en kommentar

