Jeg sitter i en by

Dette diktet skrev jeg da jeg var 21 år. Det er 18 år siden. Jeg hadde ennå ikke begynt å lese dikt, jeg leste knapt nok bøker, så disse diktene er mest egnet til å underholde. Men dette diktet her, som jeg skrev i august det året, og som ikke kommer helt godt i gang, har noe i seg mot slutten, som er skikkelig ennå.

 

Jeg sitter i en by

Ingen vet hva jeg gjør nå

Ingen merker om jeg gråter, eller ler, som jeg gjør nå

Ingen ser når jeg er likegyldig, lykkelig eller lei

Ingen kjenner mine planer, eller hvor jeg er på vei

Og hvis jeg vil fortelle hva jeg tenker eller føler

Selv om jeg står og brøler

Så hører ingen meg.

ES1995

Legg igjen en kommentar

