Litt ulykkelig

Av og til har man behov for å skrive et dikt man ikke helt får til.

Litt ulykkelig

Går dette an å skrive i dikt?

Jeg har behov for å være litt ulykkelig
av og til
er jeg for sløv og lar dagene gå
den ene etter den andre
uten at jeg husker dem helt
etterpå

har jeg det slik
stopper jeg opp
stopp

Jeg trenger å være litt trist
Å stirre på veggen
Ha rødvin i glasset
spytte i vasken.

Og jeg er nødt til å skrive det ned
Kjenne på det
Få tankene ut i ord
Stikke ned på besøk, der følelsene bor.

Det trenger ikke være så avansert.
Tenke det ut, rable det ned

Går det an å skrive det
og kalle det et dikt?

Nr. 5

ES2010

One thought on “Litt ulykkelig

Legg igjen en kommentar

