Ordlek

På fredager skal jeg egentlig poste dikt fra egne diktsamlinger det er noe med. Men siden jeg kom ut litt langt på forskudd med tanke på diktsamlingene jeg poster tirsdager, lyrikksamlingene, som jeg kaller dem, så har jeg valgt å poste fra lyrikk10 fredager i år. Noen av diktene derfra er ikke all verden. Sånn som for eksempel dette. Det er et eksperimentelt dikt der eksperimentet kanskje var like greit uprøvd.

Ordlek

Jeg samler sammen noen ord
jeg strør ut
ut
ut

over det hele
er ord som beskriver
verden jeg er i
livet jeg lever

det er over det hele
over alt

er ord som beskriver
hva jeg ikke skjønner
jeg skønner det ikke

og lever og lever
og skriver deretter

og samler opp ord
jeg legger igjen som spor

og trykkfeil. humor.

Det er en lek over det hele.
Ordlek, liv.

Nr. 4

ES2010

Legg igjen en kommentar

