Et håp er et sandkorn

Dette er et dystert dikt skrevet i en for meg dyster tid.

Et håp er et sandkorn

 

Jeg tror ikke på det.

 

Hvis håpet var et sandkorn

som kunne knuses

så tråkket jeg på det

knuste det.

 

Jeg tror ikke på det

vil ikke ha det.

 

Hvis håpet var av glass

så knuste jeg glasset

med vilje

eller med en hammer.

 

Jeg tror ikke på det

vil ikke ha det

vil ikke la meg forstyrre

av det.

 

Hvis håpet er et bilde

som henger foran meg.

Så vil du og alle andre

se meg

se en annen vei.

 

Nr. 2

ES2009

Julen2008

Legg igjen en kommentar

