Gamle dikt: Jeg tenker på deg selv når jeg ikke vil

Å, som jeg var forelsket, den gang tilbake i 1995, da jeg var 21 år, og alle damer var vakre som livet vi levde. Året før hadde jeg avsluttet militæret, vært inntørket, ikke sett andre damer enn de som bodde i området. Her var jeg student, intelligente og unge damer fra hele landet. Hvor skulle jeg snu meg, hvor skulle jeg se. Det var rent for mange, for meg, og det er jo ganske sant, for jeg klarte ikke å bestemme meg.

Du er så pen at jeg blir nervøs.

Våren 1995 var det særlig to som fikk temmelig mange dikt, dette er til den ene av dem.

Jeg tenker på deg selv når jeg ikke vil

Vil roe meg ned, men får det ikke til

Er allerede fornøyd, for jeg har fått til å si

Noe det virket som om du fant trivelig

Jeg drømmer om mer, men det er nok farlig

Da blir jeg så glad at det er ikke forsvarlig.

ES1995

 

Legg igjen en kommentar

