Jeg gir opp

Godt nytt år! Året 2012 var et svært godt år på denne bloggen, og jeg håper 2013 skal bli enda bedre. Jeg vil følge opp som vanlig med egne dikt hverdager, og andres dikt i helgene. Hver ukedag får ett dikt i måneden, og hver ukedag har en bestemt type dikt knyttet til seg. Tirsdagene har alltid vært der jeg poster mine uhøytidelige lyrikksamlinger, der jeg for hvert år skriver 12 dikt og setter dem sammen så det blir fint. Nå har jeg kommet frem til året 2009. Det var det året jeg begynte med denne bloggen. Det året postet jeg et innlegg hver eneste dag, og det var litt spesielt å skrive dikt i et worddokument med tanke på å poste det først om tre år, når jeg hadde så mange andre dikt å poste hele tiden.

Året 2009 ble også spesielt på det personlige plan. Slutten av 2008 nådde et bunnmål, da min far døde, og jeg ikke hadde utsikter til særlig lystige dager foran meg. Men ganske tidlig dette året traff jeg hun som skulle bli min kone, og vi giftet oss allerede til sommeren dette året. Så tingene gikk fort, og lykken snudde.

De fleste diktene er imidlertid skrevet mens det ennå så mørkt ut. Sånn som innledningsdiktet, jeg gir opp.

Jeg gir opp

Jeg har skrevet en søknad

Hvor skal man gå

for å gi opp

 

Jeg vil ikke ha svar

Jeg vil ikke ha avslag.

 

Jeg vil gi opp.

 

Det er min søknad.

Og jeg innvilger den

 

med aldri å stanse å skrive.

Dikt:   1

Lyrikk09

Julekuler

Legg igjen en kommentar

