Det kommer gode dager etter dette

I dag er det første juledag, 2012. Det har vært en god jul. Den har vært helt ulik julen for fire år siden, den første julen etter at far døde. Den julen var mørk og tom. Da var det ikke lett å tro på at gleden skulle komme tilbake, for hvordan skulle den vel det? Det var en lengsel etter noe uoppnåelig, dette. Men lengselen var nå der likevel, og det samme var behovet for å gi uttrykk for den.

Det kommer gode dager etter dette

 

Å, jeg har så lyst til å skrive det gode

at det kommer glade dager

gilde stunder

gode tider

og at alt skal være sant

og mulig å tro på.

 

Jeg har så lyst at det gode skal være

at tingene skal ta over

for ordene

og alt skal være godt

og mulig å tro på.

 

Jeg har så lyst på gleden

og meningen med livet

det gode med å leve

en mening med det hele

 

Og jeg har så lyst

at alt skal være sant

og at jeg skal snakke sant

og si dette vil jeg tro på.

 

Lyrikk08, Dikt 12

Jul, Pynt

Legg igjen en kommentar

