Bildet av far (første versjon)

I går var det 19. november, fars bursdag. Han døde i 2008, for fire år siden. Det var brått og uventet. Diktsamlingen Dikt til min far, som er lagt ut her på bloggen, er skrevet i den anledningen. Der er det også et dikt som heter Bilde av far. I samlingen Lyrikk08 er det en litt annen varsjon.

Bildet av far (første versjon)

 

Jeg har et gammelt bilde

av far

på et fjell

med smil

og liv.

 

Tenk på det

 

Jeg har et bilde i hodet

av far

i en grav

med kiste

og lik

 

Tenk på det

 

Jeg ser på det gamle bildet.

Jeg ser på mitt bilde i hodet.

 

Tenk på det

 

Tenk så god som verden var

Dette var far

Levende.

 

Tenk på det.

 

Lyrikk08 – Dikt 11

Legg igjen en kommentar

