Dikt som knitrer

Diktsamlingen med delvis forkastede dikt begynner å gå farlig tom for dikt. I dag er det 29. oktober, dette er skrevet 27. oktober, i et forsøk på å lage et dikt for Lyrikk12, som skrives nå, og skal postes om noen år. Det kom ikke med der, det ser jeg allerede nå. Men det kom med i Diktsamlingen som Dikt nr. 86. Det er dette diktet som skal postes i dag. Og det er helt greit, for det er et flott dikt til å være delvis forkastet. Det er et Twitter-dikt, og et dikt som knitrer. Skal være. Dessverre kom det seg aldri på Twitter, og ikke knitrer det. Men mulig å like det, skulle det være.

 

Dikt som knitrer

 

Jeg har lyst å skrive et dikt som knitrer

og legge det ut på Twitter.

Jeg har lyst at hele verden skal se

Hva for slags ting jeg skriver med.

 

Og så har jeg lyst til enda litt mere

At hele verden skal kommentere

Slik at hele verden skal få sett det

Hva slags artig person jeg er på nettet.

 

Men det jeg har tenkt skal knitre på Twitter

Det ligger nå der, uten knitter

Og den som ser det er helst jeg selv.

Jeg får like det allikevel.

 

Nr. 86 (et forsøk på å lage nr. 9 i lyrikk 12, 27. oktober)

ES2012

One thought on “Dikt som knitrer

Legg igjen en kommentar

