Gamle dikt: Hei, stopp der et øyeblikk, mrs. magi

Det er kanskje galt å trenge inn i en ung manns kjærlighetshistorie. Kanskje er det greiere når denne mannen er jeg selv, som jeg var for 18 år siden. Den gang var jeg 20 år. Jeg hadde nettopp kommet til Bergen for å studere, og blitt overveldet av den nye verden med studiner og fritid. Jeg husker godt hvem jeg tenkte på og prøvde på og håpet på den høsten, 1994, men det vil aldri komme seg ut på internett eller noen andre steder. Diktene, derimot, de kan godt postes.

Hei, stopp der et øyeblikk, mrs. Magi

Jeg er interessert i å vite, har du litt tid?

Jeg har et spørsmål jeg gjerne vil stille

Bli med meg, det er fint om du ville

Selvfølgelig skal du få tenke en stund

Jeg gjør ikke annet enn venting i grunn.

ES1994

Legg igjen en kommentar

