Tomt

Når det ble vanskelig i 2008, så ble det veldig vanskelig. Min far døde, brått og uventet. Plutselig var alt helt forandret. Mine yngre søstre var gift og hadde barn. Jeg hadde ingen kjæreste, og heller ingen utsikter til å få noen. Det er ikke riktig å beskrive et så nakent dikt som det følgende med for mange ord. Her blir det bare skrevet rett frem, uten hensyn til at det skal se bra ut, eller at noen skal tenke på kvaliteten i det man skriver når man er nede som dette.

Tomt

 

Det er så stikk i mot alt som var

det er

tomt

 

*

 

Tidligere hadde det alt sammen mening

Nå sitter jeg her

 

Ja, men hvilken vei skal jeg gå

hvilken vei er åpen for meg

snakk til meg

snakk til meg

snakk til meg

snakk til meg

hvor skal jeg gå

vis meg en vei

jeg vil gå den

jeg vil gå den med deg

 

jeg holder ikke ut å være her

bare med meg

og med meg

og med meg

vis meg en vei

jeg kan gå

sammen med

deg

hvem du enn er

vis deg frem

hvem

hvem

kom til meg

vær en vei

jeg vil gå

jeg vil gå

jeg vil gå

 

Jeg trenger å være attraktiv

 

*

 

Jeg skriver med øynene igjen

Jeg er så trist som jeg kan

jeg holder ikke ut et eneste sekund

det er skjedd noe med selve tiden

det er slutt nå

slutt.

 

Lyrikk08, Nr. 10

Legg igjen en kommentar

